پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118964
اشتغال و رفع مشکلات اقتصادي مهمترين مطالبه مردم/ رفع نارسايي‌هاي روستاهاي استان با جديت پيگيري شد
تاریخ انتشار : 1393/06/31 08:58:58
نمایش : 1767
نمايندگان مردم استان چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي پس ازيک تعطيلي سه هفته‌اي از اقدامات و برنامه‌هاي خود در اين مدت گزارشي ارائه دادند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مرحله دوم تعطيلات تابستاني مجلس شوراي اسلامي که از پنجم شهريورماه آغاز شد، ديروز به پايان رسيد و امروز نمايندگان پس از سه هفته تعطيلات در جلسه علني مجلس حاضر شدند.

مقرر شده از اين سه هفته، دو هفته به تعطيلات تابستاني و يک هفته به سرکشي حوزه‌هاي انتخابيه اختصاص داده شود. در همين راستا نمايندگان در اين سه هفته اقدامات و پيگيري‌هايي در حوزه‌هاي انتخابيه خود داشته‎اند که در گفت‌و‌گويي با آن‌ها از ين اقدامات مطلع شديم.

* تصويب طرح جامع شهر لردگان
نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبين‌نيوز اظهار کرد: از اين سه هفته يک هفته به همراه کميسيون عمران به استان تبريز سفر کرده و از نزديک از پروژه‌هاي عمراني و زيرساخت‌هاي اين استان بازديد کرديم.

مجيد جليل افزود: دو هفته ديگر در استان و حوزه انتخابيه بودم و تلاش کردم تا حد امکان از پروژه‌ها و طرح‌هاي استان بازديد و با مديران و مسئولان جلسات و ديدارهاي متعددي را ترتيب بدهم.

وي، تصويب طرح جامع شهر لردگان را از مهمترين برنامه‌هاي خود اعلام کرد و گفت: شرکت در جلسات شوراي اداري و بازديد از روستاهاي حوزه انتخابيه از ديگر برنامه‌هاي انجام گرفته در اين مدت است.

عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: بررسي وضعيت راه‌هاي استان، سرکشي از خانواده شهدا، بازديد از ادارات و نهادهاي مختلف و پاسخگويي به مراجعات مردمي از ديگر اين اقدامات بوده است.

جليل خاطرنشان کرد: تصويب پروژه آب سد ونک و الحاق روستاهاي سه گانه خاردان، شيراني و حاجي‏آباد به شهر از ديگر برنامه‌هايي بود که در اين دو هفته پيگيري شد.

* پيگير مسائل آب استان بودم
اميرعباس سلطاني نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي است که سه هفته تعطيلات خود را اينگونه تشريح کرد.

وي، پيگيري مسائل آب استان را از مهمترين اقدامات خود برشمرد و گفت: مسئله آب موضوع مهمي است که در سال‌هاي اخير چاش‌هاي زيادي براي استان ايجاد کرده است.

سلطاني افزود: در اين مدت شاهد قطعي آب در برخي از روستاها و شهرهاي حوزه انتخابيه بوديم که با پيگيري‌هاي لازم اين مشکل برطرف شد.

* اشتغال و رفع مشکلات اقتصادي مهمترين مطالبه مردم است
عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مراجعات مردمي در اين مدت، اشتغال را مهمترين مطالبه مردم دانست و تصريح کرد: عمده‌ترين مشکل مردم، مسائل اقتصادي است و مردم همواره از بيکاري فرزندان خود شکايت دارند و از نمايندگان مجلس مي‌خواهند در راستاي توسعه اشتغال گام‌هاي بلندي بردارند.

سلطاني با بيان اينکه 84 پروژه مهم نيمه‌کاره در استان وجود دارد، گفت: با حضور در جلسه شوراي اداري استان براي اجراي سريع‌تر اين پروژه‌ها برنامه‌ريزي شد.

وي خاطرنشان کرد: بررسي مشکلات جاده‌اي شهرستان، پيگيري روند اجرايي پتروشيمي لردگان و ديدار با مديران و مسئولان اجرايي استان از ديگر برنامه‌هاي من در اين سه هفته بوده است.


* رفع نارسايي‌هاي روستاهاي استان با جديت پيگيري شد
سيد سعيد زمانيان نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان به برنامه‌هاي خود در سه هفته تعطيلي مجلس اشاره کرد و گفت: از اين سه هفته، يک هفته را در کميسيون برنامه و بودجه مجلس بوديم و قوانين سال 94 را مورد بررسي قرار ‎داديم.

وي افزود: چند روز را هم به بررسي آب‌هاي مرزي در مناطق مرزي کشور اختصاص داديم.

زمانيان به برنامه‌هاي خود در حوزه انتخابيه اشاره کرد و گفت: سرکشي از شهرها و روستاها، پيگيري مشکلات آموزشي استان، برري نارسايي‌هاي جاده‌اي و بازديد از پروژه‌هاي نيمه‌تمام شهرستان از مهمترين اين برنامه‌ها بوده است.

*توجه به خواسته‌هاي مردمي مهمترين رسالت نماينده مجلس است
نماينده مردم شهرکرد در مجلس شوراي اسلامي، انجام ملاقات مردمي را از ديگر برنامه‌هاي خود برشمرد و تصريح کرد: حضور در بين مردم و گوش دادن به مشکلات آن‌ها و رفع کاستي‌هاي موجود از مهمترين برنامه‌هايي که نمايندگان مجلس همواره خود را نسبت به آن مقيد مي‎دانند.


* نارسايي‌ها و مشکلات بسياري در استان وجود دارد
حميدرضا عزيزي، نماينده مردم شهرستان‌هاي اردل، فارسان، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و‌گو با جهانبين نيوز اظهار کرد: متاسفانه مشکلات و نارسايي‌هاي حوزه انتخابيه بسيار زياد است و در حالي که نمايندگان مجلس و مسئولان اجرايي در راستاي رفع اين مشکلات گام برمي‎دارند اما با اين وجود هنوز مشکلات زيادي وجود دارد.

وي افزود: در مدت دو هفته از طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلف حوزه انتخابيه بازديد کردم و تلاش مي‌کنم تا موانع موجود بر سر راه توسعه‌يافتگي منطقه برداشته شود.

عزيزي از آسفالته شدن روستاهاي زوردگان شهرستان کيار و بخش بازفت خبر داد و گفت: مردم در برخي از روستاهاي استان هنوز از حداقل‌ها هم برخوردار نيستند و مسئولات در سطح کلان کشوري بايد اعتبارات بيشتري براي محروميت‌زدايي از اين مناطق اختصاص دهند.

* پيگيري جاده مواصلاتي شهرکرد به کوهرنگ از مسير شهر پردنجان
نماينده مردم اردل در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: افتتاح چند پروژه کشاورزي، بازديد از مرکز شيلات استان، پيگيري جاده مواصلاتي شهرکرد به کوهرنگ از مسير شهر پردنجان، پيگيري مشکلات جاده جايگزين کارون4، تقدير از هنرمندان و نخبگان حوزه انتخابيه و ديدار با استاندار و مسئولان اجرايي ازمهمترين اين برنامه‌ها بوده است.

عزيزي همچنين به سفر خود به استان اردبيل و بررسي وضعيت طرح تحول سلامت در اين استان نيز اشاره کرد.

وي با گراميداشت هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: ديدار با خانواده معظم شهدا و ايثارگران از جمله اموري است که مسئولان بايد نسبت به آن توجه لازم را داشته باشند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html